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Mar Juin 07, 2005 12:11 |
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Auteur |
Message |
lmame Diabolo...
Inscrit le: 22 Avr 2005 Messages: 23029 Localisation: Looking for Rem...
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Sujet du message: Breakout 480x320 (BO/Concept) |
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Donné par youpla
Citation: | Breakout 480x320 (Concept)
is the game I'm currently working on... Breakout, also known as Arkanoid, is an old arcade classic, where you control a paddle to keep the ball inside the playfield, while you try to destroy all blocks.
Sadly, I couldn't find a decent 480x320 fullscreen clone for my Zodiac and so I decided to make one of my own...
Features:
-Dynamic "fake" shadows
-16 bit colors
-480x320 landscape support
-basic physics
-fast gameplay
-Verified working on Zodiac, T5 and LifeDrive
Still missing
-Anything but the actual game (Title screens & Co)
-Sound
-Hardbutton input
-Nice Win/Loose screens
-Objects like multiball or speedy ball
Notes:
-This is an alpha, so it might raise havoc on your device. So far no cases of data loss have been reported, but as it's still pretty untested, I can't say for sure.
-There's no title menu/pause/loading/win/loose whatever screen there yet: the game starts immediately and quits if you loose or press home or any of the application buttons.
-There's an incompatibility with TealScript which causes some strange behaviour, i.e. the ball slows down when your pen doesn't touch the screen. Please disable Tealscript before launching.
-There's no icon yet, so the game will only display a default icon, along with the title "B/O Concept" in your launcher.
-It's only 480x320 or 320x480 right now. DON'T try to launch it on a 320x320 device, as this would cause a memory access error.
-To get the game to run full screen, the PIM Api is used, which might be unavailable on older Sony Clie devices. It certainly is missing on the NX70 and NZ90
-Only Pen input is supported right now, no hardbuttons
-The redraws are still pretty unoptimized, so you might encounter some flickering (barely noticable on Zodiac)
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et recemment mis a jour:
Citation: | 1. Title/Win/Loose screens added
2. Slowed down ball by 50% as I don't know how fast never devices will perform on this and it might become unplayable... proper throttling will be added later. |
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_________________ lalalila, lalalila, lalalalilo, gennosaïdooo....
Dernière édition par lmame le Jeu Juin 30, 2005 8:56; édité 2 fois
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Mar Juin 07, 2005 12:12 |
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Auteur |
Message |
lmame Diabolo...
Inscrit le: 22 Avr 2005 Messages: 23029 Localisation: Looking for Rem...
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Sujet du message: |
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Si vous êtes interessé à tester ce jeu, dites le ici pour accéder au forum privé de test de Breakout 480x320 (Concept) |
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_________________ lalalila, lalalila, lalalalilo, gennosaïdooo....
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Mar Juin 07, 2005 12:25 |
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Auteur |
Message |
S@turnin Chien de garde
Inscrit le: 11 Mai 2005 Messages: 12429 Localisation: Un endroit paisible, au milieu de nul part!
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Sujet du message: |
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Question con donc indispensable...
Ca fonctionne en 320x320????? ou pas du tout.... |
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_________________ Bababa ba ba ba fait l'asticote....
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Mar Juin 07, 2005 13:00 |
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Auteur |
Message |
lmame Diabolo...
Inscrit le: 22 Avr 2005 Messages: 23029 Localisation: Looking for Rem...
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Sujet du message: |
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Nan, il ne fonctionne pas en 320x320 pour le moment apparemment, soit 480x320 soit 320x480. |
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_________________ lalalila, lalalila, lalalalilo, gennosaïdooo....
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Mar Juin 07, 2005 13:02 |
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Auteur |
Message |
S@turnin Chien de garde
Inscrit le: 11 Mai 2005 Messages: 12429 Localisation: Un endroit paisible, au milieu de nul part!
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Sujet du message: |
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lmame a écrit: | Nan, il ne fonctionne pas en 320x320 pour le moment apparemment, soit 480x320 soit 320x480. |
Bah tant pis
si jamais il sort en 320x320 je veux bien tester car en ce moment je glandouille a fond..... |
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_________________ Bababa ba ba ba fait l'asticote....
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Mar Juin 07, 2005 13:10 |
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Auteur |
Message |
lmame Diabolo...
Inscrit le: 22 Avr 2005 Messages: 23029 Localisation: Looking for Rem...
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Sujet du message: |
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Okei |
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_________________ lalalila, lalalila, lalalalilo, gennosaïdooo....
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Mar Juin 07, 2005 13:40 |
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Auteur |
Message |
Tex bronzé
Inscrit le: 27 Avr 2005 Messages: 45
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Sujet du message: |
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fichtre! de la concurrence! |
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Mar Juin 07, 2005 13:45 |
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Auteur |
Message |
lmame Diabolo...
Inscrit le: 22 Avr 2005 Messages: 23029 Localisation: Looking for Rem...
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Sujet du message: |
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Tex a écrit: | fichtre! de la concurrence! |
Alors, tu le sors quand le tien au fait |
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_________________ lalalila, lalalila, lalalalilo, gennosaïdooo....
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Mar Juin 07, 2005 14:17 |
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Auteur |
Message |
hsx Surfeur
Inscrit le: 07 Juin 2005 Messages: 73
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Sujet du message: |
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Bonjour. Je suis le programmeur de ce jeu et veux informer vous seulement que ce on m'écrit, est aussi lu. Mon français n'est pas très bon, mais je devrais pouvoir comprendre la plupart, et si je ne peut pas, il y a Youpla. Merci. (hsx, Allemagne) |
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_________________ Je ne parle pas de francais.
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Mar Juin 07, 2005 14:34 |
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Auteur |
Message |
lmame Diabolo...
Inscrit le: 22 Avr 2005 Messages: 23029 Localisation: Looking for Rem...
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Sujet du message: |
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In this case it'llbe in english I guess because my german is quite terrible
Ich kann sehr schlecht Deutsch sprechen |
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_________________ lalalila, lalalila, lalalalilo, gennosaïdooo....
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Mar Juin 07, 2005 14:40 |
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Auteur |
Message |
hsx Surfeur
Inscrit le: 07 Juin 2005 Messages: 73
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Sujet du message: |
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I'm sorry, but I can't write this in French. I hope you will understand it anyway...
For 320x320 there are other, very good breakout clones, so I don't think I will add support for this anytime soon...
Four other things you should be aware of right now, I hope I'll be able to fix those druing the next days:
1.Speed. Currently the speed is just set by adjusting the number of pixels the ball moves suring one pass... it doesn't yet automatically handle different processor speeds, so on a T5 it might well run twice as fast as on a Zodiac.
2. Paddle. The paddle is not yet locked into the playing field, so you can move it outside of the screen. However when you do this, the colission detection between the ball and the paddle won't work.
3. Flickering. Right now every sprite gets redrawn fully whenever it moves.... resulting in some flickering... I'll have to add a rendering queue and rectangle matching to get rid of that.
4. The paddle has some drawing bugs if it's not moving, while the ball tocuhes it... that's normal and will be fixed allong with 3.
Would anybody like to translate that? |
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_________________ Je ne parle pas de francais.
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Mar Juin 07, 2005 14:46 |
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Auteur |
Message |
hsx Surfeur
Inscrit le: 07 Juin 2005 Messages: 73
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_________________ Je ne parle pas de francais.
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Mar Juin 07, 2005 14:58 |
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Auteur |
Message |
lmame Diabolo...
Inscrit le: 22 Avr 2005 Messages: 23029 Localisation: Looking for Rem...
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Sujet du message: |
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In french? no problem but first:
All the Clie I told you are in native 480x320, not 320x320 |
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_________________ lalalila, lalalila, lalalalilo, gennosaïdooo....
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Mar Juin 07, 2005 15:07 |
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Auteur |
Message |
Xav Surfeur
Inscrit le: 23 Avr 2005 Messages: 120
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Sujet du message: |
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hsx a écrit: | I'm sorry, but I can't write this in French. I hope you will understand it anyway...
For 320x320 there are other, very good breakout clones, so I don't think I will add support for this anytime soon...
Four other things you should be aware of right now, I hope I'll be able to fix those druing the next days:
1.Speed. Currently the speed is just set by adjusting the number of pixels the ball moves suring one pass... it doesn't yet automatically handle different processor speeds, so on a T5 it might well run twice as fast as on a Zodiac.
2. Paddle. The paddle is not yet locked into the playing field, so you can move it outside of the screen. However when you do this, the colission detection between the ball and the paddle won't work.
3. Flickering. Right now every sprite gets redrawn fully whenever it moves.... resulting in some flickering... I'll have to add a rendering queue and rectangle matching to get rid of that.
4. The paddle has some drawing bugs if it's not moving, while the ball tocuhes it... that's normal and will be fixed allong with 3.
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En gros:
Pour le 320x320 il y a déjà de très bon clone de breakout donc il ne pense pas suporter cette resolution.
1. Vitesse: actuellement la vitesse est uniquement définie en ajustant le nombre de pixels de déplacement de la balle à chaque passage. Ca ne gere pas les différence de vitesse processeur pour le moment donc ca risque de tourner 2 fois plus vite sur un T5 que sur un Zodiac par exemple.
2. Raquette: La raquette n'est pour le moment pas bloquée dans l'aire de jeu, donc il est possible de bouger la raquette en dehors de l'écran. Cependant dans ce cas, la détection de colision entre la balle et la raquette ne fonctionne pas.
3. Clignotement: A l'heure actuelle chaque sprite est redessiné entierrement quand il se déplace, ce qui provoque des clignotements... Je vais devoir ajouté une pile d'affichage et des tests par rectangle (pas évident à exprimé en français...) pour corriger ca.
4. La raquette a des bugs d'affichage quand elle ne bouge pas et que la balle la touche. C'est normal et sera corrigé avec 3. |
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Mar Juin 07, 2005 17:27 |
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Auteur |
Message |
S@turnin Chien de garde
Inscrit le: 11 Mai 2005 Messages: 12429 Localisation: Un endroit paisible, au milieu de nul part!
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Sujet du message: |
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hsx a écrit: |
For 320x320 there are other, very good breakout clones, so I don't think I will add support for this anytime soon...
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It's for me,
Ok I understand.
----> no test for me |
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_________________ Bababa ba ba ba fait l'asticote....
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